2010. április 2., péntek

Orosz böjti leves (Похлебка pусская постная)


A család egyes rigolyásai ragaszkodnak hozzá, hogy a böjt utolsó hetében ne együnk húst (természetesen az más, ha virslit esznek, csak egy kicsi, a rántottába... meg a kolbász sem számít húsnak, ugye!?), így a nagy nyomás hatására húsmentes receptet kerestem.
Szóval ez volt ma.
Egyébiránt rettentő bonyolult a recept, ne kezdjen bele akárki. Meg drága is.
Aztán meg, kicsit aggódtam, ugyanis én is átestem a káposztaleves-kúra-betegségen, és azt hittem, soha többé nem tudok káposztalevesre nézni (pláne, hogy a maradékot a hűtőben felejtettem, és hónapok teltek el, mire ki mertem venni onnan... Hadd ne részletezzem.).

Saját változat, nem tudom már mi alapján.

Что нужно:

3-400g káposzta
ugyanennyi krumpli
100-150g vöröshagyma
ugyanennyi sárgarépa
meg ugyanennyi árpa
olaj
só, bors
kapor


Что делать:

1. Főzd meg az árpát félig.
2. Add hozzá a kockára vágott burgonyát, és az apróra vágott káposztát. Önts rá annyi vizet, hogy néhány ujjnyira ellepje. Úgy negyed óráig főzd (közepes tűzön).
3. Pirítsd meg olajon a lereszelt répát, és a felkockázott hagymát. Megint önthetsz rá vizet. Közben sózd, borsozd meg.
4. Tejföllel tálald, és szórd meg kaporral (nem érdemes kihagyni, ez a lényege)

Én kevés vízzel készítettem, így elég laktató és sűrű.
Másnapra nem is maradt belőle. Pedig spórolni kellett a hellyel, utána mákos guba volt:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése