2011. október 1., szombat

Orosz sütőtökpite (Тыквенный пирог)

Többen megjegyezték mostanában, hogy a bőrömnek valami furcsa sárgás árnyalata van. Ez pedig csak egy dolgot jelenthet: SÜTŐTÖK. Sok.
Ami például roppant praktikus volna, ha barnulni szeretnék. De én nem szeretnék, ellenben jó barátságban vagyok az ötvenes naptejjel, így marad a kissé ázsiai hatású kültakaró.



Что нужно:
400g megsütött sütőtök
400g liszt (nálam most graham)
50g dió és/vagy mogyoró durvára törve
50g cukor
50g vaj (helyett most ugyanennyi zsíros tejföl)
fahéj, szerecsendió, koriander
1 kiskanál szódabikarbóna

Что делать:
1. A sütőtököt villával törd össze
2. Keverd össze az összes hozzávalót
3. Kivajazott formában süsd 180 fokon tűpróbáig.

Önmagában kicsi száraz, kávéhoz, fagyihoz ideális. Szerintem persze a sütőtökön csak rontani lehet, úgyhogy én a maradék sütőtökpürével ettem.
Az eredeti receptet egy Olga Timokhina nevű hölgy gyűjteményéből szereztem, ami alapötletnek nagyon jó volt, de. Az egyetlen lényeges lépés amit kihagytam, hogy ő a sütés előtt bevonja lekvárral a tészta háromnegyedét, a maradékkal pedig berácsozza a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése